Hundar är livet!!

Hundar är livet!!

lördag 1 december 2012

Tessla har gjort det igen!! Vinst & LP2!!

Åååå vad vi njuter nu! Till och med Tessla verkar mallig! Vi tog hem vinsten idag igen på vår tredje klass 2 tävling i lydnad. Av 16 ekipage så stor vi högst upp på "prispallen"! (dom hade ingen) ;)

Jag hade inte en sådan bra känsla när vi tog oss igenom programmet men Ack vad jag måste ha haft fel!.. IGEN. Dock fick vi inte ihop mer än 167 poäng men vad gör det när vi fick vårat tredje första pris? När ska jag börja lita på min hund och kanske även på mig själv?.... Haha kanske aldrig kommer att ske!...

Men är så otroligt nöjd över min lilla lilla fluffiga tjej! =) Det var lite roligt på fjärren då vi kämpat otroligt mycket med "sitt" och det har minsann gett resultat! Jätte fina sättanden, men läggandet!? Vart tog det vägen???? Ett DK men annars var det väldigt sega lägganden, hehe. Men vad gör väl det? Vi tog oss i mål! =)

Dock har jag en klump i magen efter platsliggningen.... tre omgångar fick det bli eftersom att vi var så många trots att några stod över. Jag var i sista gänget och det blev endast tre hundar med och det räckte så det blev över! Första hunden har rest sig redan innan vi förare är på plats på lagom avstånd.. Två hundar kvar. Det hinner inte gå någon lång stund fören den andra huden ställer sig upp, går sakta fram till Tessla dock INTE aggressivt men jag hinner tänka sååå MYCKET. När tävlingsledaren och domaren äntligen avbryter momentet så försöker jag hinna fram och rädda min lilla räka, jag säger till henne att ligga still och hon ÄR så DUKTIG! Hon ligger still hela tiden och tittar fundersamt på kamraten som är framme och undersöker henne. Den andre hundens förare har jag ingen aning om vad "hen" ;) håller på med men den dumma hunden går inte bort så jag tar tag i den och ska putta bort den. I samma stund tjuter den och Tessla tänker tanken att hjälpa mig? :) Men så kommer föraren och tar hunden.... Phu.. tur det var en snäll hund... Å tur Tessla är så säker på platsliggningen  men så lätt det kan bli förstört. SÅ en hund kvar... Tessla och momentet ska göras om =( Dock är de två tidigare hundarna uteslutna och de behöver en hund som ligger bredvid Tessla för att göra en regelrätt bedömning eller liknande. Och de får fram en erfaren ersättare som får göra platsliggningen med Tessla, de garanterat att den hunden ligger! MEN.... jag var inte lugn när den erfarna hunden SÄTTER sig upp efter bara en liten stund! Men eftersom att jag har en sådan duktig liten Tessla så låg honkvar precis som om hon vore fastspikad i mattan heeela tiden så en 10:a till henne! PHU!!!

Skönt att det är över men Jätte Tack till en kanon trevlig tävling! Var mycket trevligt i övrigt! Haha HUR I HELA FRIDEN SKA JAG VÅGA LÄGGA DIVA PÅ EN PLATSLIGGNING HON KOMMER KISSA NER SIG OM NÅGOT SÅDANT HÄNDER HENNE!! haha eller??????? Tanken snurrar hela tiden på hur snabbt det kunde ha blivit fel... få en hund som inte ligger still....eller att hon får för sig att de är OK att vandra i väg för alla andra gör ju det! =) Nej Fyy, ligg bara ligg alla hundar!!!

Dessutom så vann jag ett lotteri! ;) Maria Hagström som dömde i klass 2 lottade ut sin bok "Från valp till stjärna" för oss som deltog ÅÅÅ jag vann den med! haha Trodde dock att jag hade den så tänkte blir en bra julklapp MEN ICKE. Den fanns inte i min bokhylla så här blir till att läsa! Tessla är ju nästan valp fortfarande i alla fall! hihi Å vi siktar självklart mot STJÄRNORNA!!!

Diva var en otroligt bra maskot! =)
Efter tävlingen bar det iväg till syster i Eskilstuna för mat och promenad! Trevligt trevligt!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar