Hundar är livet!!

Hundar är livet!!

tisdag 15 januari 2013

Ååå vad det är roligt i vallhagen just nu!

Så himla roligt att vi börjar få till ett fokus i hagen! Fortfarande tycker vi att det är mycket svårt men vi har lättare till att hitta känslan nu! Och när vi är hemma i ensamheten får vi till ett riktigt härligt lugn med färre å färre kommandon och tösen lyssnar på mig! =)
Dock måste vi träna MER bland folk! Haha att jag ska bli så nervös... men tack vare våra framsteg ska nog även det släppa!


Vi har lyckats fått till en drivning! även om vi måste jobba mycket mer med den för att den ska bli duglig... men innan hösten så fanns den ju inte över huvud taget! Känns STOORT!! =) Ångloket har hittat en liten broms ;) Dock behöver den bli lite mer självständig innan jag kan säga att den är bra. Men bättre blir vi! Jag har även jobbat hårt på att hon ska stanna ute på cirkeln, och jag blir nästan tårögd när det händer av sig självt! Hihi...=) Dock är det så himla svårt att träna lagom mycket på allt, försningen varierar väldigt. Ibland balanserar hon upp en fin linje medan andra dagar är den vinglig och slutar med att hon bara vill vända fåren och hämta tillbaka dom.... Men snart så! Mer träning och mognad i det vi håller på med så sitter nig det mesta snart på lagom nivå! Å dåå tar i nästa kliv, hihi roligt med en sådan utmaning!


Känner även att min känsla för får bara växer och växer, är ju så himla viktigt att jag lär mig läsa fåren för att kunna träna hunden bättre. OCH DET ÄR INTE LÄTT!! Så himla mycket att tänka på, på samma gång dessutom! Phu... men som sagt känner mig bättre å bättre med djuren! Deras "måbra" är viktigast!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar