Hundar är livet!!

Hundar är livet!!

måndag 7 oktober 2013

Sakta men säkert på väg uppåt!

Tessla och jag är sakta men säkert på väg uppåt! Den där braiga känslan började komma på senaste lydnadstävlingen. Bättre fokus från oss båda, lite slarv från min sida har gjort att de två senaste tävlingarna endast hamnat på andra pris. Efter sista tävlingen kan jag i alla fall inte "skylla" på Tessla som jag tidigare tyckt varit flackig och haft dåligt fokus. Tyckte att hon hade mycket fin uthållighet sist och det verkade som att hon hade roligt på plan! Å det är framsteg! =D

Sedan har vi varit på lite valljobb! Duktiga Tessla, så nöjd med vissa delar! Mindre nöjd med andra men det är bara att jobba vidare! KUL! Fick till bra situationer där vi kunde träna drivning vilket den lilla tösen tycker är sååå svårt, hon vill hellre fösa tackorna. Skär in i hämten sista kvarten men jag har börja få upp ögonen för det vilket underlättar träningen. Bra med tackor som inte gärna vill vara med människan! Underlättar enormt! Mina tackor hemma är nästan lydigare än hunden =/ MEN tack vara lite träning har de blivit en aning bättre! Allt har sina för och nackdelar! 

Tänkte ta vintern i akt och träna in visselpipan, Får se hur det går! =) 

Perfekt hage för hämt-tränig! Får vi ta till i vår. Nu får fokus ligga på drivning innan tackorna ska in för vintern!

Här driver vi tramsiga ungtackor! =) Jobbigt att hålla avstånd men det blir bättre och bättre!

Härliga höstväder!

Smyger fint fram till tackorna för en drivning! 

Här är Tessla nöjd som får fösa baggarna till fållan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar