Hundar är livet!!

Hundar är livet!!

lördag 25 januari 2014

Bättre och bättre kontakt! Än har vi en bit kvar tills vi är nöjda men känns som att det går åt rätt håll!!

Det här med lydnad är inte favorit sysselsättningen enligt mig men när man väl tragglat sig igenom och nött en del och man börjar få lite stil på det hela så blir det riktigt roligt!! Har nog varit jätte bra för oss att jag varit ganska orörlig en tid så vi verkligen fått chansen att nöta detaljer som jag gärna (tyvärr) undviker i vanliga fall.. **såå tråkigt** men nu när jag börjar se lite resultat känns det riktigt roligt!

Hoppas att jag håller i detta nu, i så fall kommer vi bli farliga!! =P
Tessla har tidigare lydigt lunkat med mig, gjort allt jag bett henne om fast hon i sin värld och jag i min. Tror dock att vi börjar bli mer till ett team och jag visar nog henne *hoppas jag* att även detta är en rolig aktivitet. Annars är ju agility, sök och fartighet mer vår grej! =D

Vi träffade härliga träningskompisar på klubben igår och körde markeringsövningar och det gick super! Så nöjd med min lilla tös, jobbar på bra, fokuserar rätt, fin attityd & en nedrans massa vilja!! Trots att vi verkligen legat på lågnivå under en längre tid! Lägger dock inga krav på henne just nu och visst är det mycket som inte är på tävlingsnivå . Mycket startskall och bus men bara härligt att se hennes fina attityd och vilja till att arbeta! Tror det är bra att hålla henne lite mer vild än tam för att få till lite mer action i lydnaden :) hon är ju inte direkt svår att tygla när det behövs.

Väntar med spänning för att se TYDLIGA tecken på dräktighet. Både positivt och negativt om hon inte är dräktig för det börjar klia i tävlingsnerverna! Tjihii! Speciellt nu när hon är så laddad! Men såå spännande med en Mini Fluff! Å vore nog bra för min kropp med fortsatt lugnare aktiviteter då kroppen varken orkar eller håller för så mycket mer än... Jag har ju liite svårt att hålla mig stilla... :( men men snart är man i full gång igen!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar