Hundar är livet!!

Hundar är livet!!

tisdag 15 april 2014

Den 6:e valpen & den kommer bli min!

Nu är det 10 dagar kvar tills valparna är 8 veckor gamla och då är det dax för Tessla och denna ljuvliga valp att komma hem! 

Valparna är än så länge väldigt jämna men det jag har sett av denna lilla tös och lite vad jag utgått ifrån när jag gjort mitt val är bland annat att hon än så länge är en liten smidig individ med mycket nyfikenhet, envishet, inte den kaxigaste men inte heller den som alltid blir nermejjad utan kan visst hamna överst i högen. Jag upplever henne inte som en av de lugnaste men samtidigt inte heller den som röjer mest... En tös som är lite "lagom" men ändå har det där lilla extra framförallt mycket envishet! Självklart hoppas jag att alla Tesslas fina valpar kommer ta sig långt och egentligen hade det nog inte spelat någon roll vilken jag hade valt eftersom att dom är så jämna, i alla fall än så länge....men denna lilla tjej flörtade in sig fint hos mig och jag tror att vi kommer passa ihop! Ska bli så spännande att lära känna henne och se vad det finns för förmågor gömda i hennes fluff!! Haha nu hoppas jag att hon blir rejält fluffig så jag kan kalla henne "Fluff Jr" med all rätt!! Tessla är  i alla fall den enda äkta Fluff!!!! Ska bli så härligt med två Fluffiga i huset!! Tjihii.... Ska bli otroligt spännande att följa alla fluffiga mini Tesslor under deras utbildning framöver! Vad jag fick höra igår är dom av den hysteriska sorten, låter väl spännande och intressant minst sagt! Haha 











Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar